Bulletinen

Samlingssida för Bulletinens saker. Förhoppningsvis kommer det att finnas energi att gräva fram fler gamla klenoder och göra dem tillgängliga.

Barbro Pommaks tekniska spalt

Har Du frågor om något tekniskt så är Du välkommen att vända Dig till mig. Jag har en lång gedigen erfarenhet om teknik och jag klarar nog att lösa de flesta problem som kan uppkomma hos Er klubbmedlemmar och Era bilar.

Hej Babbis!

Jag har en röd MGA med kromade ekerhjul sedan några månader tillbaka. Den kom i min ägo i oktober och jag har ägnat vintern åt att putsa på den så den är blank och fin. När vintern led mot sitt slut kände jag att jag behövde några likasinnade att umgås med och gick med i Hell Drivers. Det är dock något som känns fel, jag är på något sätt lite utanför. Är det nåt fel med min inställning? Jag tycker öm att åka med min MGA och kör säkert två-tre gånger om året när det är soligt. Eftersom jag är en sportig förare varvar jag ofta motorn ända till 3200 varv. En gång var den faktiskt uppe i 3600 och bilen gjorde 76 km/h. Borde jag byta klubb till SVKG?

Inge Öhsallzc

Hej Inge!

Du bör inte gå med i SVKG för det är absolut inget fel på din inställning som verkar vara helrätt för Hell Drivers. Det är bilen det är fel på, men det är lätt avhjälpt. Du måste byta dina ekerhjul mot AT Mudpluggers med dimensionen SOSI200xSO" och montera minst fyra stötdämpare till. Antagligen får du höja fjädringen något. Sen monterar du en Caterpillarmotor med två skorstenar genom huven. MGA-motorn kan ju driva bränslepumpen till Caterpillarn. Om du verkligen vill hitta rätt så kräng MGA:n till någon SVKG-medlem och skaffa en stridsvagn, tyska armen hyr ut sådana billigt.

Barbro